Santiagon tiellä ihmisten hyvyys tulee esille

Los Arcosiin kaupungin Kastilian portissa (ei kuvassa) lukee: "Olet nyt sellainen, millainen minä olin kerran ja tulet siksi millainen minä olen nyt". Siinä on ajatus, jonka jokaisen meistä tulisi sisäistää.

Täällä paikalliset ihmiset ovat erittäin ystävällisiä kohdatessaan vastaantulevan pyhiinvaeltajan ja useimmat toivottavat: Buen Camino (hyvää tietä)! Jos kaupungissa kuljen väärään suuntaan, heti on joku neuvomassa oikealle tielle.
Myös pyhiinvaeltajat neuvovat ja auttavat toinen toistaan. Kolme yötä sitten espanjalainen Jose huomasi, että minä olin saanut yläpedin kerrossängyssä ja tarjosi alapedistä omaa paikkaansa. Olisiko minusta ollut nuorena vastaavaan kohteliaisuuteen? Mikä on se voima, joka Santiagon tiellä saa ihmisistä parhaat ominaisuudet esiin?
Tänään matkani eteni Kastilian & Leonin autonomisen hallintoalueen Burgosin maakuntaan. Takana on 235  km + kylä- ja kaupunkikierrellyt. Siten 30% matkasta Santiago de Compostelaan on jo onnellisesti takana.


Kommentit

  1. Hienoa Topi!
    Paljon olet saanut kokea avoimella mielelläsi. Kiitos näistä jakamisista. Sirkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään sen taas sain kokea, ihmisten hyvyyden! Lähdin majapaikasta mielestäni kaikki tavarat mukanani. Palasin tietä 100 m aamiaiselle läheiseen baariin. Sinne tuli myöhemmin Udo, jolla oli kädessään paitani, joka oli jäänyt sänkyni kaiteelle. Hän kysyi, että onko se minun? Tapahtuuko tälläistä normaalissa elämässä?


      .

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jälleen Santiago de Compostelassa

Perillä Santiago de Compostelassa

Unelmani toteutui!